MP: garść książek #6

Kontynuujemy przegląd przeczytanych książek, zapraszam i życzę miłej lektury :]

Czego dusza zapragnie - charytatywna antologia SQN na WOŚP

Tak, jak w przypadku "Szeptów", mam mieszane uczucia. Na plus w "Czego dusza zapragnie" znajdziemy może cztery czy pięć opowiadań, reszta wydaje mi się bardzo nierówna. Wiadomo, człowiek nie stara się oceniać po pisarzu, ci mniej znani czytelnikowi też przecież mają szansę zdobyć serce odbiorcy, ale czasem po prostu się to nie udaje. Coraz częściej mam opory przed antologiami, staram się za nie nie zabierać, bo jedno opowiadanie nastraja mnie, mam hype na kolejne, że będą równie porywające i dobre, a kończy się jak zwykle, zawodem. Ale nie można mieć w życiu wszystkiego, nawet pełnej satysfakcji z dobrej lektury, którą pożądamy jako czytelnik.

Z okazji zbiórki na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy kupiłam ebooka za jakieś 10 zł bodajże. Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5054362/czego-dusza-zapragnie


The Ex Hex, The Kiss Curse - Erin Sterling

Wydawać by się mogło, kolejne głupie romansidło fantasy z USA. No i tu się mylicie. Bardzo fajne romansidło fantasy z USA, ale odwiedzamy też Wyspy. W tej serii, oprócz protagonistów, sprawdza się też system magiczny. W pierwszej części Rhys Penhallow zostaje wysłany przez ojca do Stanów na lokalne święto w miasteczku, którego założycielami byli Penhallowowie. W drugiej części brat Rhysa również zostaje wysłany przez diabolicznego ojca z misją, by namieszać w życiu mieszańców Graves Glen. Druga część bardziej mi się podobała, ale pierwsza też niczego sobie. Bardzo zabawny język i ciekawe pomysły autorki na działanie magii sprawiają, że mam ochotę wrócić do lektury jeszcze raz.

Wysłuchane w audiobookach w oryginale na Storytel, ale tak mnie zauroczyli walijscy magowie, że w papierze też kupiłam angielskie wydania, choć moja półka płakała, jak robiłam na niej miejsce na kolejne dwie książki. Linki: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4988500/the-ex-hex oraz https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5042642/the-kiss-curse


Garen: First Shield - Anthony Reynolds

Anthony Reynolds napisał świetną powieść o Zrujnowaniu, tj. historię Viego i Kalisty. Ta książka była tak dobra, że z rozmachu zabrałam się za opowiadanie o Garenie pióra tego samego autora. I skończyło się jak to w Demacii... mdło. Wieje nudą, Cithria dołącza do garenowego oddziału, który wyrusza z misją zbadania niepokojącej sytuacji w Nockmirch. Ciotka Garena się chmurzy, bo nasz złoty chłopiec nie śpi po tym, jak króla zamordowano. Imo przyczyną bezsenności Crownguarda jest poznanie Katariny albo zniknięcie Lux, ale co ja wiem. No i wybierają się w drogę, w Nockmirch oczywiście za wesoło nie jest... ale wciąż nudno. Nie wiem, nie lubię tego idealnego, przesiąkniętego hipokryzją regionu, w którym prześladują magów. Co innego takie Bilgewater, Ionia czy mój ukochany Freljord.

Nie kojarzę, czy istnieje papierowe wydanie, ja mam ebook, trochę zmarnowałam kasę na tę nowelkę. Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5025006/garen-first-shield


Inne nieba - antologia SQN 

Podobnie jak "Inne światy", mamy tu zbiór opowiadań inspirowanych pracami Jakuba Różalskiego. Tej poprzedniej antologii albo nie czytałam, albo nie pamiętam (mam na czytniku, co ciekawe, nie odznaczyłam w bazie lc). "Inne nieba" skupiają Hardą Hordę, która podejmuje próby zaniepokojenia czytelnika nowelami. Takie mam odczucia po ich przeczytaniu, na malarstwie Różalskiego się nie znam, ale psychodeliczne wizje zaserwowane przez autorki, szczególnie w opowiadaniach sf, nadal trochę wzbudzają mój niepokój, a jedno wywołało koszmary. Mam tu na myśli opowiadanie Agnieszki Hałas, która nie stroni od obrzydliwych opisów, przez co naturalizm jej pióra naprawdę uderza odbiorcę (co już pojawiało się u niej w przeszłości, wystarczy przecież wspomnieć książki o Krzyczącym w Ciemności czy "Olgę i osty"). Ja wiem i rozumiem, że nie zawsze muszę się czuć pluszowo i przytulnie, ale chyba nie chciałam czuć się źle i zmarznięta, porzucona gdzieś na pastwę potworów.

Perełką jest opowiadanie Magdaleny Kubasiewicz, które nawet trochę wzrusza. Na drugim miejscu plasuje się Martyna Raduchowska i historia syren wplątanych w wojnę z ludźmi. Czy warto? Eh, nie wiem, może na prezent? Mam ebooka i nam nim poprzestanę. Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5030826/inne-nieba

Komentarze