MP: garść książek #3

Tak, trochę chyba tych wpisów będzie, bo od kwietnia 2022 nie polecałam książek, a sporo ich przeczytałam. Niestety, większość komiksów na Webtoon się popsuła, w tym Lore Olympus (hatfu), a życia nie można spędzać tylko na youtube. Większość wolnego czasu poświęcam lekturze (zwykle audiobooków), bo seriale i filmy mi nie wchodzą. Także dzielę się przemyśleniami o knigach poniżej. Miłej lektury!

Zamaskowany, zamaskowana - Aga Sotor

Naprawdę niczego się nie spodziewałam i nie miałam żadnych wymagań względem tej pozycji, stąd tak miłe i tak wielkie zaskoczenie. Nie wiem nic o wydawnictwie Dlaczemu, ale chwała im za to, że istnieją, i że wydają Agę Sotor! Pocieszna powieść obyczajowa/romans o perypetiach Daniela Selera, który traci pracę polonisty i próbuje zrealizować marzenie o zostaniu pisarzem. Idę o zakład, że wiele osób znajdzie w tej książce kawałek siebie, bo każdy z nas przeżywał podobne zmagania z losem. Kurczę, naprawdę kibicuję pisarce, oby tak dalej. Warsztatowo naprawdę jest nieźle, stylistycznie dopracowano dialogi, fabuła się klei. Audiobook czyta Olga Żmuda. 

Warto! Nie mam na półce, ale może kiedyś jak już wygram w totka i dorobię się osobnego domu na książki? Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5026412/zamaskowany-zamaskowana


Historia, której nie było - Agnieszka Jankowiak-Maik

Oh, jak mną ta książka wstrząsnęła. Nie sądziłam, że można inaczej myśleć. Albo mam wąskie horyzonty, albo może jestem upośledzona i raczej idę jednotorowo/jednowątkowo/jak mnie w szkole nauczyli. Autorka jest znana jako Babka od histy, ja w sumie nie istnieję w internecie, nie używam zbytnio facebooka czy instagrama (ilości homeopatyczne), więc nie kojarzę pani Agnieszki. Jednakże mam do niej ogromny szacunek za napisanie tej książki. Pokazuje, że sposób nauczania historii jest błędny i tak naprawdę pomija się w szkole 50% postaci, tj. kobiety. Słyszeliście np. o Aleksandrze Piłsudskiej? Czy o Świętosławie, siostrze Bolesława Chrobrego? Ja też nie. Teraz wiem, że chce więcej o nich wiedzieć, więcej przeczytać. Po prostu trzeba tę książkę poznać, niezależnie od płci czy wyznania (albo jego braku). Koniecznie! Audiobook czyta Magda Karel, nie widziałam na oczy ebooka.

Kupię na pewno wkrótce w papierze! Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5006363/historia-ktorej-nie-bylo


Gdzie śpiewają diabły - Magdalena Kubasiewicz

Książka Roku lubimy czytać 2019. Kryminał z elementami horroru/grozy/fantasy? Tak można chyba nazwać tę powieść o poszukiwaniu zaginionej bliźniaczki. Jak to u Magdy, czyta się szybko, bo rewelacyjny warsztat pozwala na wsiąknięcie w jej wspaniały utwór. Czy mi się podobała ta książka? Tak i nie. Ja za historiami grozy nie przepadam, ale każdą książkę Magdy przeczytam. Stąd polecam każdemu, chyba że przez lektury i wybujałą wyobraźnię nie może spać po nocy, to wtedy zalecam ostrożność. Magda zaserwowała nam poetycką i niepokojącą wizję świata, który być może przenika nasz, albo jest po drugiej stronie tafli lustra, czy na dnie jeziora...

Mam na półce, upolowana w skuposzopie za grosze. Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4864805/gdzie-spiewaja-diably


Statystycznie rzecz biorąc 2. Czyli jak zmierzyć siłę tornada za pomocą gofra - Janina Bąk

Ach, Janina. Nawet ja, zwierzę nieinternetowe, Janinę kojarzę od lat. Nauczyła mnie statystyki, metodologii badań i czemu nie wierzyć w sondaże wyborcze oraz dlaczego jest ważne, by chodzić na wybory. O szczepieniach i fałszywych prorokach nie wspominając. Janina naprawdę edukuje społeczeństwo. Jest nielubiana za cięty dowcip i przeskakiwanie z tematu na temat. Przyznaję, czasem fikołek umysłowy mi się zdarzył, ale zdołałam nadążyć za Janiną. Audiobooka czyta chyba Ewa Abart z Janiną. Pierwszą część tej książki czytałam w ebooku. To jedna z tych książek, które trzeba przeczytać w życiu i warto ją mieć, bo można udowodnić rodzinie na wigilijnej kolacji, że się mylą i powtarzają głupoty za telewizją. 

Brakuje na mojej półce, ale musi się to zmienić wkrótce. Link: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5062491/statystycznie-rzecz-biorac-2-czyli-jak-zmierzyc-sile-tornada-za-pomoca-gofra

Od razu wyjątkowo podlinkuję pierwszą część, bo trzeba poznać zalety statystyki (a nie pamietam, czy już o niej wspominałam w przeszłości): https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4915132/statystycznie-rzecz-biorac-czyli-ile-trzeba-zjesc-czekolady-zeby-dostac-nobla

Komentarze