Jak dbać o sanity? (To nie jest poradnik Don't starve together ;)

A wiecie, w sumie to mam pops w pracy, więc mogę skrobnąć. Regeneruję się na maxa, co oznacza, że śpię nawet 6h na dobę, szaleństwo.

Co się dzieje w świecie fantastycznym? Chciałabym nadążać. Macie jakieś ciekawe njusy?

Zakończyliśmy na ig meekhańskim horoskop chiński na nowy rok tygrysi, była też licytacja na wośp. Na kolejne miesiące pewnie też coś wrzucimy podtrzymując się nawzajem w oczekiwaniu na 6 tom (bez presji Robert, zdrowie najważniejsze, Martinem nie jesteś).

Co tam więcej u mnie w ramach odnowy psychicznej?

Czytam książkę o Romanowach, ale jest tak wielka i ciężka, że ociepieron. O tu link mam nadzieję dotrwać do końca, bo tę "Barbarzyńską Europę" frygnęłam do kąta.

Wysłuchałam "Pieśni o Achillesie", którą czytał Filip Kosior i kurcze, jak mnie to poruszyło, no wiedziałam, że zginą główni bohaterowie, bo przecież "Iliadą" (fragmentami) katowali nas w liceum, a w Bradzie Pitt z "Troi" się kochałam za młodu, ale no... ściska za gardło. Jak ktoś lubi lbgt wątki, to tym bardziej. Nie wiem, czy do końca naturalnie opisano taką relację dwóch mężczyzn, ale moja wiedza ogranicza się do anime i mangi, więc jest nie do końca porównywalna do rzeczywistych związków.

Jako, że potrzebuję czasem audiobooka w ciągu dnia w ramach czegoś więcej niż biały szum, to wysłuchałam także "Tajemnicze zgony władców" i gorąco polecam, jak ktoś lubi historię. Okrojone wersje najciekawszych mordów.

No a propos szumów, to ja spotify nie mogę, bo się wczuwam za bardzo xD odkryła moja najlepsza przyjaciółka dzięki studiu Accantus musical "Hadestown" i o mateńko, jak się wkręciłam, jeden cały dzień słuchałam oryginału i śpiewałam, także dobrze że sąsiedzi są wyrozumiali, a pies przygłuchy. Na spotify jest cały album, a jeśli ktoś poszukuje z yt to polecam także ten filmik. 

Na odstresowanie, jak miałam nocki w pracy i nie mogłam zrobić nic konstruktywnego, to przeczytałam w kilka godzin "Krew Zeusa", ale to była taka sobie lektura, nie polecam, czytywałam lepsze romansidła. Oryginał wchodzi błyskawicznie, nie wiem jak polska wersja językowa.

Z końcem zeszłego roku udało mi się wreszcie zebrać także do 3ciego tomu kryminału Magdy Kubasiewicz, a że na kryminałach się nie znam, to nie oceniam, lubię bardzo styl Magdy i jej książki pochłaniam w dwie doby zwykle. Teraz wychodzi nowa o wiedźmie od klątw i bardzo czekam!

Jak nie mieliście okazji, to angielski audiobook "Mitologii nordyckiej" Gaimana wart jest uwagi. Całość od ręki na yt. Niestety znów moja wiedza o polskiej wersji językowej jest znikoma, mity oczywiście są u Gaimana okrojone, ale ogólnie warto jeśli ktoś lubi wikingów wierzenia ;)

W zeszłym roku miałam także na tapecie taką starą książkę (no sprzed epoki cyfryzacji i androidu) "Wiedźma.com.pl", który to audiobook tak mi poprawił humor, że naprawdę zrozumiałam, czemu te przekłady z ruskiego Ewy Białołęckiej są takie dobre. Kobieta ma gadane i jej żarty do mnie trafiają. 

Nabyłam "Szepty" w SQN, ale jeszcze nie czytałam. Na wośp było, to dorzuciłam, a co.

Z komiksów to wpadł mi w ręce np. króciutki "Punderwolrd" z absoultnie zachwycającym Hadesem, bardziej w duchu disneyowskiego "Herkulesa" niż "Lore Olympus".

Nadrobiłam "Eternals" i "Shang-Chi". Eternalsi tacy sobie, Shang bardzo fajny, aż mam ochotę na ponowny seans i wciągnięcie się w ten soundtrack, który Samuel Kim podrasował.

Z innych śmiesznych i dziwnych rzeczy to "Hotel Transylawania 4" na amazonie mi wpadł przy jakimś śniadaniu i obejrzałam na raty. W duchu poprzednich części. Plus wyczaiłam Tormunda w "Trzy orzeszki dla Kopciuszka", który jest filmem familijnym, ale nie podchodzi standardowo do baśni. Taki no, można się odmóżdżyć, jak przy najnowszej "Cinderelli" z Camilą Cabello.

Cały pierwszy sezon "Koła czasu" oraz 6ty sezon "Expanse" za mną, jakie to było dobro. Szkoda, że tak szybko się skończyły. Drugiego sezonu fanfiku "Wiedźmina" nie ma co komentować, prawda... 

Dorzucę jeszcze, że w święta (których nie obchodzę) obejrzałam specyficzny norweski serial "Facet od święta", który mnie ubawił :)

Kto jeszcze nie widział "Arcane" to koniecznie musi obejrzeć! Bardzo czekam na 2gi sezon.

9 tom "Expanse" już jest, czas nadrobić tomy 4-8, ale może w audiobooku?

Rysuję troszkę, nie gram prawie w nic. Czasem z bratem w lola. 

Piesek ma się dobrze, śnieg jest to jest zabawa.

Trzymajcie się zdrowo!

Komentarze

  1. I taki wpis mi się podoba! Czytając byłem zdumiony w jakim tempie pochłaniasz książki, jak Ty to robisz? Twoja doba ma 24h, prawda? :D Piękny rysuneczek, dzięki za polecanka. Również nie mogę się doczekać drugiego sezonu Arcane - toż to uczta dla oka i nie tylko ;) Trzymaj się zdrowo, przytulaski dla pieska!

    Matata

    OdpowiedzUsuń
  2. moja doba ma 24 h tez niestety :) pozdrawiam i zdrówka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz