Stary nadal pisze, fani oglądają mapy

I have working, yes, yes… but not on the railroad. I have been writing WINDS OF WINTER, editing three new Wild Cards books, sitting down with some amazing screenwriters and showrunners to create three hundred and seventeen new GAME OF THRONES successor shows for HBO and HBO Max,  and serving as executive producer on various other television and film projects in various stages of development...   - źródło

Stary nadal pisze, co niektórych fanów na asoiaf reddit cieszy:

You know, at this point I’m just happy he mentions it once in a while.

Nie wiem, co we mnie przeważa: nadzieja, że w końcu "Wichry zimy" ujrzą światło dzienne, czy ogarniające poczucie absurdu i pusty śmiech. Za dużo ma GRRM na głowie, jeszcze ten Elden Ring dopieszczał.

Z innych niusów fandomowych (nie jestem na bieżąco, ale czasem coś wpada mi w oko), na 7kingdomsu.ru możecie sobie obejrzeć wszystkie okładki komiksów "Starcia Królów":

link

Ponadto wieloletnia przyjaciółka George'a R. R. Martina, niejaka Diana Gabaldon, udzieliła wywiadu dla "The Guardian", w którym powiedziała mniej więcej coś takiego:

Biedny George, przykro mi z jego powodu. Stało się tak, że serial go dogonił, spotkał się z showrunnerami i powiedział im, co planuje ująć w książce, aby mogli zgodnie z tym napisać ciąg dalszy. Tyle, że oni nie napisali tego zgodnie, wzięli jego rzeczy, przeinaczyli je i napisali własne zakończenie, które wcale nie było tym, które miał na myśli, ale wykorzystało wszystkie elementy, które im powiedział.

Nieskładny przekład powyżej jest mój, oryginał znajdziecie m.in. tutaj.

Komentarz jaki mi się nasuwa: od 5 sezonu GoT to była porażka, a końcówka sama w sobie to XD Szkoda strzępić ryja na Dedeków. Nie przywiązałam się za bardzo do tego, co zapodali.

Pisząc analizy kolejnych rozdziałów, zapominam o serialu. Jasne, że do końca się nie da, ale przynajmniej próbuję.

Poza tym, "Gra o Tron" zrobiła wiele dobrego dla fandomu i ogólnie popkultury. Żeby daleko nie szukać, wystarczy odpalić soundtrack.

Ostatnio na reddit znalazłam tę oto mapę:


Jak myślicie sobie od dzisiaj o Essos, myślcie o Rosji :D

Czy coś poza tym się dzieje? 

6tego tomu Meekhanu nadal niet. Jak tylko Powergraph rzuci datę, poznacie ją dzięki postowi na Imperium Meekhańskim. Pewnie jeszcze z rok. Stawiam, że prędzej ujrzymy 6 tom od Wegnera niż od Martina. 

"Diuna" i "Eternals" zawitali do kin, ja gdzieś jestem w czarnym lesie, w tym tygodniu mam dłuższe wolne po raz pierwszy od miesiąca i w sumie to leczę gardło. Obejrzałam 3 odcinki "Koła czasu" i czekam na kolejne. Na Netflix wylądował "Kowboj Bebop", na którego bardzo czekałam i wykradam chwile na oglądanie między nauką rysowania. Nadrabiam zaległości książkowe, ale serialowo i filmowo jestem w lesie ;) kupka wstydu rośnie :) na steam w końcu pojawiła się pełna wersja "CountryBalls Heroes", ale musi poczekać chyba na kolejne wolne. "Mitologia nordycka" Neila Gaimana to jest sztos audiobook angielski, przeplatam go Marcinem Mortką i "Głodną Puszczą", szczególnie w kuchni czy przy sprzątaniu. Na wymarsz po zapasy do spożywczego ostatnio na spotify Sam Tinnesz i Unsecret. Gdzieś tam wlatują komiksy na Webtoon i moi bliscy pytają mnie, czemu śpię tylko 6h :P muszę czytać! proste. Pies też się sam nie pogłaska. W grudniu zapodaję sobie trzecią szczepionkę, tj. 3 czip, akurat pod udpate win11 wpadnie. Win11 sam w sobie to nie jest nic nowego, ale ostatnio odmówił mi snipping toola xd

Trzymajcie się zdrowo, kochani.

Komentarze

  1. O, jak oceniasz "Koło czasu"? Ja próbuję znaleźć czas na to, ale pewnie nie będzie to łatwe w listopadzie. Jednak inaczej sobie wyobrażałam niektórych bohaterów, mam na myśli głównie żeńskie postacie, ale tego się nie da uniknąć jeśli się wcześniej książkę czytało i stworzyło obrazy bohaterów przed oczami :) Co do "Elden Ring", jestem bardzo ciekawa co z niej wyjdzie. Ostatnio ktoś kto na becie przeszedł kawałek stwierdził, że dialogi NPC są drętwe, na co ogarnął mnie pusty śmiech, bo wyobrażałam sobie, że narracja i fabuła gry spod pióra Martina to musi być coś wielkiego, jeśli nawet pod każdym innym względem by popsuli tą grę. Wichry zimy... pamiętam, jak przeczytałam sagę pierwszy raz na przełomie 2016/2017 i pomyślałam sobie, że w dobrym momencie to nastąpiło, bo prawdopodobnie kolejny tom bez długiego czekania dostanę :D Summer child... Obiecałam sobie, że Grę o tron obejrzę już po przeczytaniu "Snu o wiośnie" :) Dobrze, że i tak znam prawie wszystko z memów :D Pozdrawiam ciepło, Daga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszą część cyklu Jordana miałam w ręku 20 lat temu i nie pamiętam z niej dosłownie nic, więc serial oglądam z przyjemnością. Nie miałam żadnych oczekiwań, spodziewałam się takiej kalki Tolkiena, mrocznej i powolnej, jednocześnie nie przytłacza mnie, ujęcia są piękne, soundtrack za delikatny, czuje się raczej pozytywnie zaskoczona. Mam na liście top priorytetowej serię Koło Czasu i zbiorę się niebawem (do audiobooków może?). A Ty Daga, znając materiał książkowy, co myślisz?
      Sezony 1-4 GoT są bezbolesne :) a kompozycja Ramina Djawadiego to coś pięknego, bardzo poruszający soundtrack.
      Co do "Elden Ring", widziałam na tvgry yt kanale opinię o demie i podobno jest nieźle. Też czekam, co z tego wyjdzie :)
      No ja na "Wichry zimy" mam nadzieję od 2013 roku i nadal się trzymam, jak na dementora czy też dziecko zimy przystało :D

      Usuń
  2. A swoją drogą, Lai, czy wiesz może, co jest źródłem "spekulacji" (chociaż dla mnie to raczej dziwna odmiana żartu), że WoW ma wyjść 13 listopada 2023? W paru już miejscach się spotkałam, z komentarzy wnioskowałam, że niektórzy uwierzyli, ale nie mogłam się dokopać źródła. Serdecznie pozdrawiam, Daga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za pierona nie mam pojęcia skąd ta data, prócz czystej spekulacji nic nie przychodzi mi do głowy, na reddit znalazłam tylko to: https://www.reddit.com/r/asoiaf/comments/mgxjdj/spoilers_extended_if_the_winds_of_winter_is_not/

      Usuń
  3. Lai, więcej tego typu postów poproszę, piję sobie kawkę i czułem się tak jakbyś siedziała obok :D Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć, "z życia Lai" po prostu. Bardzo miło. Dziękuję również za linka do okładek Starcia Królów, są ekstra! Która okładka Ci się najbardziej podoba? Mi wpadła w oko szczególnie ta z płonącą flagą Stannisa, a wokół niej spopielone truposzki :P


    Daga, czy ja dobrze rozumuję, że jesteś rodzyneczkiem, który nie zna twórczości panów Dedeków? Jak to w ogóle możliwe? :O


    Matata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko wybrać, Theon na ŻW, Stannis z córką, Melisandre na Smoczej Skale albo Ygritte

      ps. znowu google przełączył mi profil z Lai na Mya Stone, sorki xd wina Chrome

      Usuń

Prześlij komentarz