Narzeczona dla Edda

Oryginalny post: https://fsgk.pl/wordpress/2019/02/szalone-teorie-narzeczona-dla-edda/

Eddison Tollett uważa, że prawdziwa miłość istnieje tylko w bajkach, przeznaczona dla kogoś innego, ale nie dla niego samego. Nawet nie przypuszcza, że gdzieś czeka na niego królewska córka ze złamanym sercem.

Przeklęty zarządca

Gdy Edd Cierpiętnik przyjechał na Mur z Doliny Arrynów, pomyślał że to koniec jego podbojów miłosnych.

Pytanie: Dlaczego Edd Cierpiętnik przybrał czerń?
GRRM: Yoren powiedział mu, że dziewczyny nie mogą się oprzeć mężczyznom w mundurach. Zapomniał jednak wspomnieć o celibacie.
Tako rzecze Martin

Było za późno, by wycofać się z powziętej decyzji. Biedny Edd nie ma szczęścia w miłości, ani w żadnym innym aspekcie życia.

– Nie dbam o to, co ona mówi – mruknął Edd Cierpiętnik, gdy Val zniknęła za żołnierskimi sosnami. – Powietrze już jest tak zimne, że oddychanie boli. Spróbowałbym przestać, ale to bolałoby jeszcze bardziej. – Zatarł dłonie. – To się źle skończy.
– Zawsze tak mówisz.
– To prawda, panie. I z reguły mam rację.
Taniec ze Smokami 

Nawet gdy Jon Snow wysłał Edda, by zamieszkał z włóczniczkami w Długim Kurhanie, Tollett nie zdołał znaleźć miłości swojego życia.

– Jak idzie odbudowa? – zapytał.
– Za dziesięć lat powinniśmy skończyć – odparł Tollett jak zwykle smętnym tonem. – Kiedy tam przybyliśmy, w zamku było pełno szczurów, ale włóczniczki zabiły wszystkie i teraz jest tam pełno włóczniczek. Są dni, że pragnę, by wróciły szczury.
Taniec ze Smokami

Jedynym pocieszeniem dla nieszczęśliwego Edda są jego muły.

– Jeśli łaska, lordzie dowódco, powinienem wracać do mułów. Tęsknią za mną, kiedy je opuszczam. O włóczniczkach nie mogę tego powiedzieć.
Taniec ze Smokami 

Mieszkańcy Długiego Kurhanu uważają nawet, że biedny Edd przypomina muła.

– Jak ci się służy pod Żelaznym Emmettem? – zapytał Jon.
– Najczęściej to Czarna Maris pod nim służy, lordzie dowódco. Ja mam muły. Pokrzywa twierdzi, że jesteśmy spokrewnieni. Faktycznie mamy podobnie pociągłe twarze, ale ja jestem znacznie mniej uparty.
Taniec ze Smokami

Taki właśnie jest Edd Cierpiętnik, twardziel z Nocnej Straży, który nie zaznał szczęścia w miłości, ale znalazł pocieszenie wśród mułów.

Bękarcia księżniczka

W Dolinie Arrynów Mya Stone wiodła szczęśliwe życie u boku miłości swojego życia…

– To mój ukochany – wyjaśniła Mya. – Nazywa się Mychel Redfort. Jest giermkiem ser Lyna Corbraya. Pobierzemy się, gdy tylko zostanie pasowany na rycerza. W przyszłym roku albo za dwa lata.
Tak bardzo przypominała Sansę, szczęśliwa, niewinna, pełna marzeń. Catelyn uśmiechnęła się, lecz na jej uśmiech padł cień smutku.
Gra o Tron

Ale kiedy Mychel Redfort złamał jej serce, Mya Stone skończyła z miłością.

Mychel był najlepszym z młodych szermierzy w Dolinie, i był też bardzo rycerski… tak przynajmniej myślała biedna Mya do chwili, gdy poślubił jedną z córek Spiżowego Yohna. Jestem pewna, że lord Horton nie dał mu wyboru, ale i tak okrutnie potraktował biedną Myę.
Uczta dla Wron

Rozgoryczona i załamana, Mya Stone nie ma złudzeń co do natury mężczyzn.

Mya potrząsnęła głową.
– Pamiętam mężczyznę, który podrzucał mnie do góry, gdy byłam maleńka. Sięgał głową do nieba i podrzucał mnie tak wysoko, że wydawało mi się, iż lecę. Oboje się śmialiśmy, śmialiśmy się tak bardzo, że nie mogłam złapać oddechu, a w końcu się zlałam. Wtedy roześmiał się jeszcze głośniej. Nigdy się nie bałam, kiedy mnie podrzucał. Wiedziałam, że zawsze mnie złapie, zawsze przy mnie będzie. – Odgarnęła włosy. – Ale pewnego dnia już go nie było. Mężczyźni przychodzą i odchodzą. Kłamią, umierają albo nas opuszczają.
Uczta dla Wron

Nie ma mowy, by dziewczyna zaufała komukolwiek poza swoimi ukochanymi towarzyszami.

– Ta dziewczyna sama jest w połowie mułem. Prędzej nas tu zostawi, żebyśmy zginęli z głodu, niż narazi na niebezpieczeństwo swoje zwierzaki.
Uczta dla Wron 

Niewielu darzy sympatią Myę Stone. Myranda Royce żali się na upartą bękarcicę.

– Mój ojciec próbował znaleźć męża dla Myi, ale ona odrzuciła wszystkich kandydatów. Ta dziewczyna sama jest w połowie mułem.
Uczta dla Wron 

Taka właśnie jest Mya Stone, nieustraszona wielbicielka wspinaczki wysokogórskiej, która nie zaznała szczęścia w miłości, ale znalazła pocieszenie wśród mułów.

Miłość od pierwszego wejrzenia

Najwyraźniej George R. R. Martin dąży do tego, by Mya i Edd zakochali się w sobie:
  • oboje pochodzą z Doliny Arrynów,
  • mają ponure nastawienie i złamane serca,
  • są ekspertami w dziedzinie hodowli i opieki nad mułami,
  • otoczenie postrzega ich jako w połowie muły, w połowie ludzi.
Edd Cierpiętnik i Mya Stone są bratnimi duszami. Co się stanie, gdy jego muły spotkają jej muły? Zdarzy się miłość. Miłość i komedia.

Przy tych wszystkich przygnębiających i przerażających wydarzeniach, jakie czekają nas w “Wichrach Zimy”, miłość Edda i Myi podniesie nas na duchu. Tych dwoje odnajdzie się pośród zimowej zawiei, by wspólnie pokonać Innych i wieść szczęśliwe życie u boku mułów w Dolinie Arrynów.

Autorem tej teorii jest hollowaydivision. Miejmy nadzieję, że Eddowi uda się spotkać z Myą i wspólnie złamią rodzinną klątwę Tollettów. Życzymy Wam udanych Walentynek!

Komentarze